söndag 22 mars 2015

Krispigt!


 
Köpte hem ett knippe med krispiga, vita tulpaner idag som får pryda köksbordet. Eller fikabordet i sällskapsrummet. Eller sidobordet i TV-rummet. Men ja, köket just nu. Att flytta runt på grejer och möbler här hemma är väl något av det bästa jag vet.


Idag tar vi det rätt lugnt här hemma. Ebbe myser med sin pappa och jag piffar och grejar. Istället för målning den här helgen blev det annat småfix. Är igång med en "tavelvägg light" och ska påbörja ett syprojekt. Har hittat ett tyg jag vill använda till att göra handtagsskydd till vagnen, så ska väl ge det försök. Får se om jag drar igång det nu eller om jag gör resten av familjen sällskap, ett avsnitt Downton abbey och en kaffe i soffan känns inte helt fel det heller. Hoppas ni också haft en skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar