tisdag 31 mars 2015

Påskveckan


Och så är det snart påsk, vilket innebär två kortveckor, tid med familjen, lite landethäng, en massa god mat och godis. Så härligt, ser redan fram emot det. Jag har smugit in lite påsk här hemma men knappt märkbart. Ett traditionellt ris med vita fjädrar och små ägg står nere på bordet i sällskapsrummet och två små söta pappersägg från förra året får vara lite påskprydnad i TV-rummet.



Jag tycker ju väldigt mycket om högtider och att pynta inför julen är ju det bästa, men påskpyntet är svårare tycker jag. Gillar det ljust pastelliga och fjädrar men kycklingar och sånt blir det inte så mycket av. Föredrar hellre att vräka på med blommor och annat vårigt; ljusa filtar och kuddar, lite nytt i fönstren och sånt. Förra veckan blev det till exempel både nya gardiner och nya krukor. Fredagsblommorna bättrar också på vårkänslan. Delade upp buketten lite för några små extra klickar rosa.

 

Här syns också en av de nya krukorna jag köpte på den lokala plantshopen. Bryr mig mindre om att det är lite trist utomhus när det blivit desto finare inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar