torsdag 12 mars 2015

Vårpiff och längtan

 
Vilka dagar vi har haft! Och vilken tid vi har framför oss. Vad mycket vädret gör för humöret - det är ju så att jag vill skutta runt i mina Converse på barnvagnspromenaderna. Går dessutom minst en runda på tomten om dagen för att kolla hur mycket lökväxterna har tagit sig upp. En och annan tête á tête och krokus har fått pryda trappen men annars har vårpiffet mest skett inomhus. Den mest otippade vårblomman här hemma just nu är hyacinten. Sprang på hyacinter på Ikea för ett par veckor sedan och kunde inte hålla mig, är ju en av mina favoritblommor men jag förknippar den så otroligt mycket med julen.



Krukan plockade jag också på mig under det senaste Ikea-besöket. Det är en nyhet som redan blivit en favorit. Enkel och fin! Blir minst en eller två till nästa gång vi är dit.

 
Nästa miniprojekt i trädgården blir nog förresten att peta ner alla hyacintlökar från i julas. Blev en liten skörd, minst sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar