onsdag 22 februari 2017

Graviditetspenning

Idag landade beskedet från Försäkringskassan i brevlådan här hemma. Jag blev beviljad full graviditetspenning från och med det datum jag önskade, vilket innebär att vi nu vet alldeles säkert när det är dags att gå hem och boa på heltid. Vilket behövs kan jag meddela, känner att vi är ganska oförberedda. Längtar efter att räkna bebispyjamasar och bunkra upp med tvättlappar och allt annat som hör till.



Lite nytt till bebis från Zara

Känner en lättnad över beslutet, såklart, annars hade jag ju inte sökt. Dels känns det bra eftersom jag upplever att den här graviditeten känns tyngre och tar mycket på krafterna nu, men även gentemot mitt arbete eftersom vi nu kan lämna klara besked och ha en bättre framförhållning. Men det jag ser allra mest fram emot just nu är mer tid till min familj, först mer tid till Ebbe i väntan i den lilla och sedan allt som väntar med att vi blir fyra.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar