lördag 25 februari 2017

Lite blandade lördagsbestyr



Idag är vi hemma och grejar. Jag har möblerat om litegrann både i TV-rummet och i sällskapsrummet och så har jag bestämt mig för att göra mig av med en byrå vi har i vårt klädvårdsrum, vilket innebär en himla massa rensade. Återigen, så himla skönt. Vi har använt den som komplement till vår dåliga förvaring i badrummet på övervåningen och den har rymt det mesta, huvudvärkstabletter, smink, hud- och hårvård, plattänger och sånt där. Insåg nu när jag började gå igenom den att det finns produkter jag inte använt på säkert 10 år i den. Som alltså fått följa med i flera flyttar, vansinnigt. Här vill jag ju ut med det gamla. Fyllde en påse under inte ens en minut enbart med grejer som får gå direkt till sopsorteringen. 




Johan har slipat och spacklat hallen en omgång och så har han grundat taket. Vi diskuterade huruvida vi skulle sätta in något nytt innertak men nej, vi får nog lappa lite här och var men det är så värt det, vi älskar det där råa och inte helt perfekta. Nu siktar vi på att göra färdigt hallen på några veckor.



Ebbe har åkt på en otrevlig hosta och har blivit förkyld, igen. Han har pysslat, lekt och skruttat runt i pyjamas här hemma mest hela dagen. Efter ett litet mitt-på-dagen-bad så däckade han helt i soffan. Han sover fortfarande och vi hoppas att vi lyckas mota bort bacillerna nu istället. Jag som sitter alldeles här intill funderar på att försöka hinna se ikapp lite Mandelmanns.

Älskar verkligen dessa lediga dagar, när en hinner med en massa men helt i sin egen takt. Hoppas ni också njuter av helgen.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar