lördag 18 mars 2017

Händelserik helg

Det är bråda dagar nu. Vi har haft kranbil här som fyllt upp slänten där vi rivit en del av källaren, en stor yta som vi i framtiden får se vad vi gör av men i nuläget behöver vi främst fylla upp för att kunna ställa dit ställningen för att fortsätta med fasaden. Det här är sidan ut mot gatan så den känns såklart lite extra rolig att få fin, just nu ser den allt annat än rolig ut.



Dagen bjöd på lunchbesök av min bror med familj, korvgrillning och fika i solskenet och så Ebbe som fick leka med sina efterlängtade kusiner. Så otroligt mysigt, är tacksam över att ha dom här alldeles i närheten.



Och så Johan, min hjälte, som förra helgen lade färdigt golvet i hallen och nu ägnade förmiddagen åt att foga. När nyansen på fogen hade hunnit börja torka på några ställen såg den superbra ut, vi vill komma så nära färgen på plattorna som möjligt. Ska bli spännande imorgon att se resultatet.


Vi har varit ute i trädgården från tidig morgon till sen eftermiddag och är trötta allihop. Ebbe älskar att leka ute och tröttnar sällan, han klättrar, gräver, leker med vatten, hoppar och grejar. Själv har jag städat tomten, plockat in lite kvistar, påbörjat rensning i garaget och försökt börja snickra på min senaste idé, men även jag insåg mina begränsningar och hejdade mig, det var helt enkelt inte läge idag. Får se om vi kan hjälpas åt med det nästa helg kanske. Imorgon finns inte tiden för då måste vi riva staket, inom en vecka eller två kommer staketfirman och påbörjar monteringen av det nya, det ser vi fram emot.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar