lördag 11 mars 2017

Vilken vårdag!

Vilket otroligt härligt väder vi haft idag! Som planerat har vi ägnat oss åt golvläggning i hallen men jag och Ebbis har spenderat en massa tid utomhus också, letat vårblommor, fotat och lekt. Johan har kämpat på med golvet hela dagen och jag har bidragit så gott det går. Kroppen bråkar lite med mig så jag försöker att ta det lite lugnt men det är svårt när viljan finns där.







Tulpaner i kruka. Missade grejen i höstas och hade inte planterat några i kruka, men i en av våra rabatter som vi inte ska ha kvar hade det kommit upp en del, så dessa grävde jag upp idag och petade ner i kruka. Några snödroppar fick också komma upp och fram på planteringsbordet.




Det har flyttat in fåglar i mina holkar som jag snickrade förra året. Första gången jag såg några flyga ut och in, så mysigt. Verkligen ljuvligt idag alltså, fick en sån himla mersmak och insåg att snart väntar en hel drös med såna här dagar. Det känns välbehövligt för just nu är det sisådär med energin och så känns det ovant att kroppen strejkar.


Men det är okej det med, vi är trötta allihop och har tagit kväll nu och så är det nya tag imorgon. Då ska vi hinna ha lite kalas här hemma också är det tänkt, det ser vi fram emot.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar