torsdag 27 april 2017

Luktärter!

Jag har ju redan delat med mig en hel del av blomstertankar och årets sådd, men jag måste snabbt bara visa mina luktärter. De växer nämligen så att det knakar här hemma! I år kör jag på Julias tips - knipsa av allting över två bladpar så de växer sig stora och rejäla och förgrenar sig. Jag knipsar mest hela tiden kan jag tala om och det är nästan så jag kan se hur de växer. I övrigt har jag inte alls varit så noga. De fick ligga i blöt ett dygn innan sådd och så får de en skvätt vatten varje eller varannan dag. Jag petade ner flera frön i varje kruka, vilket jag läst på flera ställen att en inte bör, men det fungerar ju uppenbarligen väldigt bra ändå.



Nu måste jag snart hitta bästa luktärts-stället i trädgården. Angenäm syssla måste jag säga.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar