onsdag 5 april 2017

Vi har besök


Vi har besök av mammas och pappas hund här hemma sedan ett par dagar. Vi uppskattar verkligen att ha djur i huset och Ebbe tycker det är jätteroligt. Det blir lätt lite stimmigt och busigt ibland men det är mest roligt, det är ju ändå bara för en väldigt kort period och redan idag så kör vi hem honom igen. Finns så mycket positivt med att ha djur omkring sig som barn så vi har honom gärna till låns när vi får tillfälle.


Vill berätta också att igår när jag satte mig vid datorn en stund så passade jag på att beställa något vi pratat om sedan ett tag tillbaka, nämligen matkasse! Vi ska prova hur det fungerar men jag tror det kan vara en toppengrej för oss. Matinspirationen hos mig är verkligen på noll och det här eviga vardagsroddandet med handling och middagsplaner mäktar jag inte riktigt med känner jag. Det blir tyvärr ofta liknande vecka efter vecka och jag tycker det är jättetrist just nu faktiskt. Vi båda två är också sådana som handlar med både det ena och det andra hem när vi är till affären och småhandlar varenda dag så tror vi kan undvika många onödiga inköp på det här sättet också. Det dröjer till efter påskhelgen innan vi provar på vår första vecka men det ser jag redan fram emot. 

Nu ska vi ut och springa av oss, det är nästan så att solen kikar fram.
Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar