fredag 25 augusti 2017

Sjukstuga här hemma

Igår var det en snuvig Ebbis som vaknade upp här hemma. Inte så mycket mer med det tyckte jag och jag upplevde inte att det blev värre under dagen förrän framåt middagstid. Alldeles varm och blanka trötta små ögon. Skruttunge. Natten har varit rörig men vi sov faktiskt i varsitt rum med varsitt barn för att öka oddsen att åtminstone någon skulle få lite bättre sömn.





Nu på morgonen har han legat nerbäddad i soffan och tittat på Pettson och Findus, favoriten. Jag har hunnit med ett par koppar kaffe redan och känner mig fredagspepp. Det är bra "sjukdomsväder" och jag ska passa på att ta tag i lite tvätt och försöka göra lite fint inför helgen. Hemmet har visst helt fått stå åt sidan den här veckan. Fokus har legat på att försöka få någon slags rutin och vardag i att vara hemma själv med våra två små, men jag tror att vi börjar landa i detta nu.

Nä, nu tvättstugan. Med Idun i bärsjalen och Ebbe under täcket i soffan och lite tända ljus här och var. Rätt mysigt ändå, trots sjukstuga.
Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar