torsdag 28 september 2017

Ett enklare liv

Nu när barnen varit sjuka och vi har hållit oss hemma hela veckan så har jag passat på att rensa. Jag rensar egentligen hela tiden nuförtiden, så fort jag öppnar en låda kollar jag snabbt igenom om någonting får gå, men jag försöker ha något lite större projekt på gång under tiden. Nu har jag ägnat mig åt mitt så kallade "arbetsrum", vilket har fungerat mest som ett förråd tyvärr. Där har det samlats "bra att ha-grejer" på hög och oavslutade diy-projekt. Fick ihop en säck med sånt som ska kastas och några kassar till Röda korset på någon dag. En del saker har fått nya platser här hemma men det är desto mer som fått gå vidare.


Ska införskaffa mig ett större praktiskt arbetsbord, som ska fungera till symaskin bland annat. Jag vill att det ska vara enkelt att bara kunna sätta mig och påbörja eller lämna ett oavslutat syprojekt utan att behöva plocka med grejer först. Tiden för egna projekt kan ju vara lite knapp med två små barn ibland och då vill jag inte ägna den stunden åt att göra plats eller ställa i ordning.

Under den här tiden är det en(!) enda gång jag insett att jag rensat lite för friskt - det var igår när vi bakade och skulle pensla bullar och jag insåg att jag gjort mig av med båda våra brödpenslar. Men det löste jag med en tesked, vilket gick precis lika bra. Kändes bättre dessutom eftersom jag börjat plastbanta i köket.
I övrigt minns jag knappt vad vi gjort oss av med. Alla dessa saker som tagit upp plats här hemma, försvårat städning, fått älskade saker att komma i skymundan, allt plockande som tagit tid från meningsfulla saker, det är slut med det nu. Kan typ längta efter att ta tag i badrummet uppe, källaren, jullådorna, ja ni hör ju, är så himla pepp på det här nu.


Gå och skänk bort något vetja!
Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar