tisdag 12 december 2017

Lite förskola innan jullov


Hej! Nu är jag och min lilla tjej ensamma hemma, efter att ha lämnat Ebbis på föris. Förra veckan gick han bara en dag och den här veckan går han idag, sen blir det luciafika imorgon eftermiddag tillsammans med oss föräldrar och efter det tar vi riktigt jullov! Vi har väl smygstartat egentligen men känns kul att avrunda förishösten med luciafikat, som en liten avslutning.

Älskar att det fungerat så bra med förskolan ändå, att vi kan plocka det bästa under förmiddagstimmarna bara och att Ebbe är riktigt förispepp. Han är så otroligt härlig att vara med min Ebbe. Han har jättemycket humor, funderingar och en del knasigheter för sig just nu. Han upptäcker mycket. Vi har ju hundra små duster om dagen ungefär, inte fullt lika härligt, men det gör liksom ingenting. Dom är snabbt ur världen och då är det frid och fröjd igen. Han njuter lika mycket av en hemmadag, en utflykt eller promenad som jag gör och det känns bra att kunna varva detta med föris, som han också tycker är väldigt roligt. Tror det är bra för honom att komma ur "Mamma-Idun-Ebbe-bubblan" ibland.

Nu ska jag ägna den här timmen innan det är hämtningsdags åt att dricka kaffe, plocka lite och sätta på en maskin tvätt. Vi har ju köpt ny nu och gud så skönt! Funkar ju inte att vara utan en dag knappt.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar