lördag 13 januari 2018

Dop och inställda kalasplaner

Lördagspepp!




Sitter! Vinglar och tippar ibland men ändå, sitter. Så roligt.

Dagen blev inte som planerat. Full agenda var tanken - dop för barnens älskade lillkusin på dagen och sedan vidare till 30+30-årsfest. Ebbe vaknade snuvig och ett par timmar senare blev han febrig så han och Johan har stannat hemma hela dagen och jag och Idun åkte till dopet bara. Det är som det är och barnen går ju såklart alltid först, kalasplaner eller ej.
Vi har ätit god middag och glass till efterätt så oss går det ingen nöd på. Johan nattar Ebbe nu och jag ska tända lite ljus, slänga mig på soffan och pinteresta trädgårdsinspo. Jag har kommit på ett nytt ställe för en rabatt och då är ju drömmarna redan igång, tänker mig David Austin-rosor, pioner och lavendel. Vill plantera digitalis men vet inte om jag vågar det med barnen. Ja. ni hör ju hur tankarna går.

Hoppas ni har en skön helg. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar