söndag 22 april 2018

Att anlägga en egen sommaräng


Täckte en hörna i trädgården med press förra året och idag när jag kollade läget så såg det jättebra ut! Allt gräs och all mossa i princip väck. Jag luckrade bara upp jorden och så sådde vi och vattnade. Förhoppningen är en egen liten sommarängsplätt.


Det blev en jättemix av fröer. Alltid, alltid älskat ängsblomster och drömmer om att kunna plocka in egna små buketter. Utöver dom här fröpåsarna åkte det med säkert fem stycken ängsblandningar till.



Ännu en dag i trädgården. Jag hade svårt att komma igång idag, Idun har sovit otroligt dåligt inatt så dom få timmarna jag fick ihop räckte inte riktigt. Men Johan kämpade på med bygget och jag och barnen tog det lite lugnare. Ebbe fick cykla på sin lilla röda trehjuling till glasskiosken för första gången, så roligt. Och så grillade vi till lunch, idag igen. Himla sköna dagar vi har.
Nu tänker jag snart krypa ner tillsammans med mitt minsta lilla hjärta. Hoppas på många långa sköna timmar med sömn inatt.

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar