söndag 2 september 2018

Dags att plantera tulpanlökar


Nu är det dags att börja tänka på tulpanerna igen. Älskar trädgårdshösten alltså.


Lite krukor med patina och så på mitt pyttelilla planteringsbord. Fyller knappt sin funktion längre men ser trevligt ut i väntan på det stora jag vill bygga. Vill bygga en lång rejäl bänk där det är fritt fram att både kunna stöka och piffa. Med hyllor för krukor och korgar. Det blir nog nästa år.


Jag köpte några enkla vita och laxrosa tulpaner på en blomsterhandel häromdagen bara. Räknar med att göra en stor beställning nu alldeles snart men kunde inte hålla mig. Var tvungen att få ner några lökar i min nygrävda rabatt.



Hej! Avrundar en underbar helg nu. Vi har dels haft det så himla mysigt och dels fått massor gjort, den bästa kombon av alla tycker jag. Igår hade jag min lilla loppis öppen några timmar och så åkte vi också på en liten loppisrunda. 

Idag har vi varit till sopstationen med ett jättelass på släpet, urskönt! Och så har vi röjt av gårdsplanen och grusat av en "ny" del i trädgården. Igår på loppisrundan hittade jag något som jag inte kunde släppa så idag var vi dit till öppning och vi hade tur för det fanns kvar. Kommer göra sig så bra i vårt blivande matrum. Ska visa er när jag hunnit fota.

Med huset utvändigt går det snabbt framåt nu. Idag målade vi klart panelen! Woho! Så nöjda och glada. Vi har en del jobb kvar innan utsidan är färdig så vi ska gå varvet runt med ställningen igen för att slutföra med foder, bleck och knutbrädor och lite sånt. Men det går inte upp emot allt vi åstadkommit. Panelen sitter, färdigsnickrad och färdigmålad och i princip alla dörrar och fönster. Ett fönster och en dörr kvarstår, dörren får vi in inom ett par veckor förhoppningsvis. Vi behöver flytta på ett element först men rörmokaren har redan varit här en gång så det är på gång. Så roligt att bara kunna bocka av grej efter grej nu. 

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar