lördag 8 december 2018

Julpyssel - lufttorkande lera




Lite pyssel har vi ägnat oss åt på sistone. Med lufttorkande lera, stämplar, pepparkaksformar och lite fantasi så gjorde jag och Ebbe såna här små skapelser. Fina att hänga på klapparna, till bordsplacering eller i granen kanske. Får se vad vi gör av dom.


Bordet är vårt blivande matbord. Finaste jag sett. Längtar tills vi ska börja använda det i matrummet.


Hej. Ett litet livstecken efter några minst sagt energislukande veckor. Sjukdomarna har avlöst varandra och jag har haft mycket att stå i och tänka kring. Men saker och ting börjar lätta! Trots att jag fortfarande har intensiva dagar och att vi tyvärr fortfarande är sjuka. Den här gången är det den fruktansvärda kräksjukan som hittat hit. Ebbe blev dålig igår eftermiddag och har knappt fått behålla enstaka teskedar med vätska. Vågar knappt skriva det men det verkar ha lugnat ner sig nu. Vi får se.

Johan slipar vardagsrumsgolvet så jag och barnen och Loppan spenderar dagen en våning upp. Vi läser böcker och tittar på film och jag äter choklad i smyg och plockar lite. Idun sover nu men vaknar säkert strax. Ska bli så roligt när golvet är färdigt. Vi siktar på att ha rummet färdigt till jul och än följer vi planeringen. Jag har en så tydlig bild av hur jag vill ha det så nu längtar jag massor efter att få sätta igång med piffet. Ska visa mer bilder framöver.

Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar