torsdag 11 augusti 2022

Lever i nuet

Hej hej. Hoppas ni mår bra i augustisolen. Vi har en fantastisk sommar. Verkligen fantastisk. Visst hade vi önskat att Johan kunnat vara ledig med oss mer, men vi har haft det så bra, "semestrigt" och härligt ihop alla fyra när han väl varit ledig. Det har i princip bara blivit en dag i veckan, så resten av tiden har jag och barnen roddat sommarlov själva. 

Vi har nog slagit bad-rekord och Idun har lärt sig simma. Vi har träffat familj och vänner väldigt mycket och vi har fikat, gjort utflykter, upplevt och umgåtts. Jag har prioriterat rätt och varje kväll (natt...) gått och lagt mig och känt att jag och barnen haft en himla bra dag ihop. Många andra måsten har fått vänta och jag har varit i nuet. Så viktigt både för mig och barnen.


Trädgården har också blivit eftersatt i sommar men den levererar ändå.
Plockar buketter flera dagar i veckan.


Vi har nästan en vecka ledigt till innan vardagen drar igång på riktigt. Idun ska gå sista året på förskolan och Ebbe börjar ettan. Jag påbörjar min andra termin och ser fram emot en höst som student.
Det ska bli himla fint, spännande och utmanande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar