måndag 18 januari 2016

Lite renoveringstankar vid köksbordet

 

Ebbe sover sin middagsvila och jag har passat på att plocka lite. Insåg dessutom att kameran behövde tömmas. Hundratals foton - julkort, julafton, bilder från hemmet för att dokumentera inför renovering och så vidare. Men såklart allra, allra flest på vår lilla herre här hemma. Kameran i högsta hugg från och med nu för att försöka hinna filma när han bestämmer sig för att börja gå. Ett eller två enstaka steg vågar han sig på men ännu inte mer än så. Ingen stress såklart, men vill så gärna försöka fånga ögonblicket.



Istället bjuder jag på några dagsfärska foton från vår matplats idag. Har precis slagit mig ner vid matbordet för att planera födelsedagskalas. Tänder gärna ljus här hemma om dagarna trots dagsljus, tycker det är så mysigt. Idag är det kallt och grått dessutom så då förhöjer det myskänslan ytterligare. Längtar så tills den dagen vi installerar kamin. Tassa upp på morgonen och starta en brasa, ljuvligt.

 
Altanen som skymtar utanför fönstret kommer rivas till våren. Det blir en omfattade renovering med fasad- och fönsterbyte i samma veva och så småningom blir det en ny altan på södersidan istället och en ny entré. Så spännande.

 
Innan jag drömmer mig bort helt i renoveringstankar är det dags att börja planera kalas. För det krävs det nog en kopp kaffe och en liten bit mörk choklad.
 
Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar