torsdag 19 januari 2017

Ett litet vårtecken


Vi tog helg tidigt den här veckan, så skönt! Ebbes förskola har planeringsdag imorgon så vi är lediga och det passar oss alldeles ypperligt, för vi har ju faktiskt ett födelsedagsbarn här hemma under morgondagen. Den viktigaste födelsedagen av alla. Oj så pirriga vi var för två år sedan, i väntan på igångsättning... Men det är en annan historia.


Vi firade in helgen med lite inköp av pärlhyacinter och en timmes utelek i solsken efter mellanmålet. Ljuvligt. Takdropp och bus utomhus. Älskar att bara skrota runt i trädgården, planera, drömma och påta.


Det har ekat tomt i krukorna här hemma sedan alla hyacinter och amaryllisar blommat ut. Men nu så piffar snart lite vita pärlhyacinter upp i matrummet i alla fall.

Jag har så mycket idéer just nu och sprudlar av projekttankar. Min förhoppning är att kunna dela med mig så mycket som möjligt här inne men det är svårt att få tiden att räcka till ibland. Och så är det ju bra mycket roligare med fina foton till, men det är knepigt eftersom det ofta är mörkt när vi lämnar hemmet på morgonen och skymmer så tidigt på eftermiddagen. Men jag gör så gott jag kan, det är ju för min egen skull jag skriver här.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar