torsdag 26 januari 2017

Hortensia



Först hade jag siktet inställt på tulpaner idag men när jag såg krispiga hortensior kunde jag inte låta bli. Det behövdes ju lite nytt i krukorna här hemma. Jag försöker hålla dom vid liv inne några månader och sen planterar jag ut i trädgården eller i kruka. Älskar att det börjar bli ljust nu. Det började inte skymma förrän närmare halv fem idag. Det känns som att det börjar spira och jag får sån vårlängtan. 




Vi har en sån där skön torsdag ni vet. Slutar tidigt och har hela eftermiddagen tillsammans med Ebbe, lite blomsterinköp, mellanmål ute mot husväggen och så utelek. Det var dock på gränsen för kallt för utemellis och Ebbe avslutade leken ute med att halka ner i en vattenpöl. Men det var liksom så himla fint så länge det varade.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar