söndag 22 januari 2017

Lekrumsfix


Till Ebbes födelsedag hade jag planerat att överraska honom med lite nytt i lekrummet. Förra helgen köpte vi en förvaringsmöbel, låga stolar och bord från Ikea, som jag ville hinna måla om. Kvällarna gick i ett och jag hann inte med alls. Efter tårar och stress i torsdagskväll när jag missade nattningen för tredje kvällen den veckan, men ändå inte hann med som jag ville, så insåg jag att för Ebbe skulle det kvitta om det stod färdigt till födelsedagsmorgonen eller ett par dagar senare. Och så är det ju verkligen, finns ingen anledning alls att stressa upp sig över sånt som borde vara roligt. Vi monterade möbeln tillsammans idag och så målade jag i lugn och ro medan han sov sin vila idag. Allt alldeles kravlöst och ostressat. Så mycket bättre och roligare.


En favorit åkte fram, chalk paint. Tröttnar aldrig, så enkel och tacksam att måla med. Nu står den och torkar så det dröjer någon dag innan vi får tid att möblera.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar