söndag 22 januari 2017

Sköna söndag

 

Så nöjd med vår söndag. Vi plockar, piffar, städar upp efter kalaset och äter lite fikarester. Johan har också fortsatt med hallrenoveringen och jag har både fått vara väldigt kreativ samt tillsammans med min familj hela dagen, den absolut bästa kombon jag vet. Älskar lediga dagar när det finns tid att få greja kravlöst och ägna sig åt olika hemmafix.



Lite nya tvålar piggar ju dessutom upp städningen, dessa från Savon De Marseille. Tycker det känns härligt att plocka fram en ny tvål när det är nystädat, känns fräscht och blir lite mer motiverande att ta tag i hemmet när det väntar lite nytt piff. Och så är ju jag något av en doftfantast, skåpen börjar svämma över av doftljus och tvålar här hemma.



 


Det roligaste med gäster är ju att duka lite extra fint, trots att vi gärna gör det även i vardagen. Älskar att blanda nytt och gammalt och att få lägga lite omsorg på att piffa till dukningen. Jag har samlat på Swedish grace-serien sedan ett par år och börjar få en liten uppsättning. Tycker det är fint med likadana kaffekoppar men med lite omaka loppisfyndat blåvitt porslin till. Blandningen är allra bäst tycker jag.
Men nu är allt på sin rätta plats i vitrinskåpet igen och vi börjar bli redo att dra ner tempot, vi tar tidig kväll idag. Känner större behov nu av att vila upp mig lite inför kommande arbetsvecka.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar