tisdag 7 februari 2017

Lite blomsterkärlek




I helgen köpte jag hem ny blomjord till pelargonerna men när sjukan kom så hann jag inte med i söndags. I väntan på värmen och växthuset så stökade vi ner matrummet idag istället. Ebbe är sig själv idag igen så nu hoppas vi att vi klarar oss och räknar mest bara ner timmarna tills vi vågar "friskförklara" oss helt.



Det är fler än jag som älskar att stoppa händerna i jorden. Bästa lilla hjälpredan.



Pelargoner är nog den krukväxt som hängt med längst hos oss, den första jag förälskade mig i och som återkommer varje år och plockas fram först. Jag förvarar alltid ett gäng i källaren över vintern och allt som oftast har de varit typ såhär frodiga när de fått komma upp vid den här tiden på året. Jag är inte den som ids lägga ner för mycket omsorg utan tycker om när det är enkelt. Lite ny jord och så beskära, ta lite sticklingar kanske. Och så köper jag mig några nya varje år, det hör liksom till. Generellt vad gäller odling och sådd har jag ganska dåligt tålamod. Enkelt ska det vara, då trivs jag bäst.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar