torsdag 30 mars 2017

Trädgårdsbestyr

Dagarna går ju i ett och jag hinner inte alls med att blogga som jag önskar. Måste dock titta in en snabbis för att visa senaste dagarnas trädgårdsbestyr.




Helt oplanerat så införskaffade jag oss visst en praktmagnolia. Rena rama fyndpriset och jag såg genast framför mig var den skulle planteras, intill vårt blivande orangeri. Nu hoppas jag att den trivs och tar sig. Flera grannar har magnolior och de tycks växa på alldeles finfint. Efter en snabb googling lärde jag mig att de trivs lite vindskyddat och sådär, men i övrigt bryr jag mig inte så mycket. Det ska vara enkelt med trädgård och jag märker nog om jag behöver pyssla om den mer.



Och så har vi börjat snickra på ett hus till vår blivande lilla trädgårdskompis som vi tänker skaffa oss. Hela familjen blev visst involverade i vad som från början visst bara var en fix idé. Kommer nog bli super.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar