fredag 21 april 2017

Pelargonfrossa




Åh herre min, i år tycks det inte finnas någon hejd på mig. Nog för att det var några år sedan jag förälskade mig i pelargoner men i år slår jag rekord tror jag. Vi var till Sune Trygg Handelsträdgård igår, en dröm för pelargonälskare. Vi mötte upp min mamma efter att ha varit till simhallen och det var liksom nästan lite väntat att vi skulle gå bananas där inne. Det gjorde jag dock inte, tror jag handlade fler förra året när vi var dit för första gången, men nu gick jag utanför min comfort zone och vågade mig på något annat än bara Mårbacka och vita enkla. I år var jag desto modigare, fick med mig både brokigt och vilt och smalt, vågat för att vara jag. Mamma lämnade dock stället med en hel kartong. Blir nog ett besök till snart för jag fick mersmak och så såg vi ett par handelsträdgårdar på vägen därifrån som vi aldrig varit till.







Lilla trädgårdsmästaren ville vara med och välja blommor och såg fram emot omplanteringen. Han har dock blivit sjuk, igen, så idag tar vi det lite lugnt här hemma. Vi ser fram emot helg och att Johan alldeles, alldeles snart kommer hem till oss.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar