söndag 3 september 2017

Söndagsmys



Tidigare ikväll; hela familjen sitter på golvet och vi bygger duplo, målar naglarna och lyssnar på musik. Vi har tänt lite ljus och ätit plock till middag. Jag tar ett par minuter och börjar fila på det inlägget, för att dela med mig och för att minnas. Förklarar att nagellacket måste torka innan jag kan komma och bygga. Jag tjuvlyssnar på dom och njuter en stund i smyg, måste nästan nypa mig i armen.


Flera år sedan inköp men jag har ändå inte tröttnat på mina Iris lights.
Så behagligt ljus och så lättplacerade. 


Nu nattas Ebbe en trappa upp och Idun ligger i min famn och sover. Jag är trött men väldigt lycklig, för vi har haft en produktiv och härlig helg. Vi har umgåtts och grejat mycket hemma och kunnat bocka av saker på "listan". Det har varit rätt mycket på sistone, men det mesta handlar om tråkigheter som trasiga bilar och andra materiella ting. Inget utav riktigt värde och sånt försöker jag inte att lägga någon större energi på, jag väljer att se ljuspunkterna.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar