måndag 4 september 2017

Vi har bakat!



Regn och ruskväder hela dagen och vi bakade lite kolasnittar på förmiddagen. Det som är allra härligast med att baka är nästan doften, det känns så hemtrevligt. Ska ge mig på att börja baka bröd tror jag. Ebbe älskar ju smörgåsar och då känns det roligt och vettigt att baka sånt tillsammans. 


Älskar såna här hemmadagar men det kräver ju sitt också. Inomhushäng hela dagen fungerar sällan bra för oss, då börjar Ebbe nästan klättra på väggarna framåt eftermiddagen. Promenader och utflykter och lite fart och fläng tillhör vardagen hos oss annars men idag har vi tagit det lugnt. Och druckit te, flera gånger faktiskt och mot min vilja vill jag nästan påstå. En kopp te ibland är väl trevligt men idag dracks det te i brist på kaffe. Kaffeburken stod helt tom imorse och det hade jag inte en tanke på igår, så orutinerat. Vilken pärs. Inget kaffe, ingen bil, två småbarn och hällregn precis hela dagen. Drack dagens första och enda kopp kaffe vid halv 8 ikväll. Puh.

Apropå fika så ska jag åka till jobbet och hälsa på mina kollegor imorgon, det ska bli så roligt. Beundransvärda och så omtyckta av mig hela bunten.

Nu ska jag ta kväll och bebismysa.
Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar