måndag 29 januari 2018

Det spirar


Ljuset återvänder. Jag känner det. Mina pelargoner vi tog upp har redan börjat få en massa nya små skott, jag planerar att lägga en fröbeställning hos Impecta inom ett par dagar och vi förbereder oss inför en solresa vi har framför oss. Älskar den här tiden. Egentligen älskar jag varje årstidsövergång men det är något visst med tiden nu. Det spirar liksom. I trädgården och i luften och hos människor.
Alldeles snart är vi inne i februari och månaden är både kort och händelserik. I mars planerar vi att ha namnkalas för Idun och hoppas på att kanske dra igång bygget utomhus, beroende på vädret. Och så påsken. Älskar påsk. I år planerar vi för rekordstort påskägg till barnen, ni ska få se senare. Och så hoppas jag att det kanske flyttar in en liten busig, hårig familjemedlem framöver också. Men vi får se hur det blir med den saken.


Hej! Måndag och ny vecka. Kalas för barnens kusin ikväll, en promenad med en vän och så lite annat roligt inplanerat. Idag ska vi lämna in bilen, inte fullt lika roligt. Men innan dess ska vi försöka hitta på något. Ni är några stycken som tittar in här om dagarna nu. Jag är så tacksam för varenda en av er ska ni veta.

Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar