tisdag 30 januari 2018

Jobbig lämning och syskongos

Perfektion.


Dom två alltså. Bästa. Älskar att ni har varandra.
Idun älskar när Ebbe är tillräckligt nära. Då blir det pusskalas!

Idun i sovpåse som vi köpte på H&M redan när vi väntade Ebbe.
Såg att dom hade många andra fina nu här.


Godaste kaninen som alltid ligger intill i sängen.


Hej. Tisdag och vi har kommit hem från föris, fixat mellis och kaffe. Och kramats. Det var en otroligt jobbig lämning på förskolan imorse. Vi kom iväg enkelt och Ebbe var pepp när vi kom dit, men sen körde det ihop sig, han grät och skulle bara med hem. Det blev en lämning som ingen av oss är van vid. Ville bara ta honom med mig för att det kändes som det rätta (såklart!) men i förlängningen är ju det att skjuta på problemet. Klump i magen och tårar även hos mig. Men, det gick ju jättebra sen. Han har lekt och haft det bra och jag hade nästan svårt att få honom med mig hem när jag hämtade efter lunchen. Jag har bekräftat hans känslor och förklarat nu i lugn och ro att jag lämnar på förskolan för att han ska få leka och lära sig saker, prova mat vi inte äter hemma och för att inte glömma pedagogerna och barnen på förskolan tills vi kommer tillbaka "på riktigt". Vi siktar på att han ska gå både onsdag och torsdag också den här veckan så vi inte blir avskräckta. Nya tag imorgon.

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar