lördag 6 januari 2018

Klädvårdsrum och lördagsplaner




Vi har ett rum här hemma som vi kallar "klädvårdsrummet", i brist på bättre namn. En walk in closet, skulle man kanske kunna kalla det. Men det här rummet är inte särskilt extravagant utan ganska avskalat och sparsmakat, som vi trivs med och som i resten av vårt hem. Istället för att ha familjens kläder i olika rum så har vi allas kläder tillsammans här inne. Underlättar jättemycket när vi klär på oss, sorterar in tvätt och så. Där finns också en platsbyggd bänk och ett skåp med skönhets- och hudvårdsgrejer. Det finns en hel garderobsvägg som vi valt att plocka ner dörrarna på och sätta textil framför istället.





God morgon lördag! Det var alltså en liten skymt av vårt klädvårdsrum, som vi ska ta tag i idag. Tvättkorgarna har fyllts på snabbt senaste veckorna. Jag tycker om att tvätta och kör oftast en maskin om dagen, men det blir väl lätt så med lite ledighet. Vi har varit borta en del, barnen har fått kläder i julklapp som inte tvättats upp än och sådär.

Jag vaknade med lite huvudvärk och stel i kroppen så har varit seg den här morgonen. Men nu ett par timmar och ett par koppar kaffe senare så börjar det kännas bättre. Vi ska tvätta och plocka och vara hemma idag. Har varit ute och åkt mycket i veckan så nu ska vi hinna förbereda hemmet inför vardagen. Jag har ett nytt projekt också som jag hoppas hinna ägna mig åt, tänkt göra det i flera år men nu har jag äntligen hittat vad som saknades. Visar mer sen.

Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar