torsdag 4 januari 2018

DIY babymatta/lektäcke



Nu har jag varit i pysseltagen igen! Så himla roligt att hinna med lite såna här projekt, passar på när Johan fortfarande är ledig. Haft planer på att göra en lapptäcke-lekmatta men inte kommit till skott och så känns det som ett stort projekt i nuläget. I förrgår så gjorde jag egentligen något helt annat i mitt arbetsrum när fick syn på bäddmadrassen till spjälsängen som vi ställt undan. Började leta runt bland tygerna, hittade det här och satte igång. Lapptäcke får vänta!


Klippte till, zickzackade kanterna och sydde ihop som ett fodral till bäddmadrassen.


Första gången någonsin jag quiltar och vet inte hur man "bör" göra. Tejpade med 20 cm avstånd för att ha något att sy längs med, vinklarna gjorde jag på känn. Hela "täcket" tog inte ens ett par timmar att göra och det är såna grejer jag vill göra just nu, tappar sugen om det blir liggande ett tag.



Här ligger den i myspölen men går lika gärna att ha på golvet. Mysig att sprattla på nu och sen tänker jag att den kan få bli sittunderlag på altanen och så i vår. Så himla roligt att sy, fick verkligen mersmak.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar