torsdag 25 januari 2018

Väckt några pelargoner



Nu har vi börjat väcka några av pelargonerna som vinterförvarats i källaren. Alldeles för tidigt kanske men vad gör det? Det får bära eller brista. Jag har klippt ner några av dom väldigt mycket. Jag gjorde samma sak för ett år sen och förra sommaren var pelargonerna jättefrodiga, buskiga och fina! Så jag fortsätter att prova mig fram och tar inte så allvarligt på hur man borde göra.

Förra året sådde vi pelargoner också men det tror jag att vi skippar nu, är så mycket annat jag vill prova på att så. Ser fram emot att botanisera hos Sune Trygg senare i vår istället. Har blivit något av en tradition.

-

Ebbe älskar att vara med och fixa och dona. Han bär och vattnar och pysslar om.
Det finns en liten trädgårdsmästare i honom.


Torsdag och vi tog ledigt idag igen! Det blir inte så många timmar på förskolan inte. Men någon dag här och där och Ebbe tycks kliva in i verksamheten som ingenting när vi kommer dit så det verkar fungera bra. Nu har han sagt två dagar i rad att han vill vara ledig så då fick det bli så. Vi har ju valt att ha tisdag, onsdag, torsdag 9-11.30 som våra tider, men det är sällan han går alla dom tre dagarna.

Vi får se vad dagen har att bjuda på, vi är lite sugna på att åka iväg och hitta på något. En bärsjal ska jag sälja i alla fall. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar