tisdag 27 februari 2018

Kalasförberedelser


Muffinsbaket igår. Vi valde Leilas recept, "Classic cucpakes". Jag har inte provsmakat men Ebbe fick en innan resten åkte in i frysen. Dom var helt klart godkända enligt fikamästaren! 


Vi har börjat baka inför lördagens namnkalas. Det första av två faktiskt. Vi blir några stycken tillsammans så vi har valt att dela upp festligheterna litegrann. Vi firar Idun med namnkalas istället för dop, det gjorde vi med Ebbe också och det känns helt rätt för oss. Vi är varken särskilt kyrkliga eller traditionella och vi var så nöjda efter förra gången, det var jättetrevligt och avslappnat. Sammankomsten blir inte så stor för den lilla huvudpersonen heller.


Idag bakar vi marängbottnar istället och tar igen oss lite efter vårt lilla äventyr tidigare. Det var världens snöstorm när Ebbe skulle hämtas från föris efter lunch så jag trodde knappt vi skulle komma hem där ett tag. Snöiga, kalla barn och vägar som knappt gick att ta sig fram på. Folk körde med varningsblinkers på för det var sån snöyra att man knappt såg ett par meter framför sig. Puh. Nu tycks det värsta ha lagt sig men oj vad snö vi fått idag. Riktig vinter här nu. 
Jag börjar nog äntligen känna mig som vanligt också. Idun har börjat sova lite bättre igen och min hosta börjar ge med sig. Så skönt. Jag tittar in snart igen. Känner mig väldigt inspirerad nu och vill dela med mig så gott jag hinner.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar