torsdag 1 mars 2018

Torsdag och pelargoner


När snön yr utanför är det härligt med dessa som påminner om vad vi har framför oss.



Så. Ebbe har gått sina tre dagar på föris och vi tar sikte mot fredag och helg. Han var så trött när jag hämtade idag. Första veckan med flera dagar i rad på förskolan på jättelänge och så var dom till gympahallen idag dessutom. Ebbe var så pepp imorse och han verkar ha tyckt det var väldigt roligt. Nu haltar han igen dock. Han gjorde det i några dagar på Teneriffa också men då hade han ramlat. Nu har inte sagt att det hänt något men kanske blivit lite överansträngd på gympan. Vi får se hur det artar sig.

Själv har jag alldeles för mycket idéer just nu. Jag vill vara och peta och ändra och greja överallt här hemma. Tror att det är ljuset som återvänder och att våren, även om det är svårt att förstå just nu, faktiskt närmare sig som gör det. Jag är så pepp-pepp-pepp. Lite väl kallt och stormigt i veckan kanske men ändå härligt att det blev lite riktig vinter ändå! Ebbe tycker det är kul med snön och jag tänker att omställningen vinter-vår blir ännu härligare liksom. Och så påsken alldeles snart. Ska snart beställa barnens påskägg. Det ser jag fram emot!


Nu eftermiddagskoppen kaffe och kolla läget med Ebbe.
Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar