onsdag 7 februari 2018

Tagit in lite vår och "ny" soffa



Kvistar från trädgården, ett måste vid den här tiden på året. Den här gången vanliga körsbärskvistar och så från vårt japanska körsbärsträd, som kommer slå ut med små rosa blommor. Vi har ett sånt träd alldeles intill uppfarten.



Jag är så himla sugen på förändring just nu och fick en idé häromdagen. Jag provade att montera om vår soffa, en Karlstad med dubbla divaner. Jag har nu satt divanerna bredvid varandra istället och tvåsitsen på ena sidan så det blev som en jättedivan, eller säng nästan! Tänkte försöka ta en bild idag men det var lite för mycket nakenfisar och leksaker i soffan för det. Först såg det mest otympligt ut men nu har vi nog vant oss och älskar det. Så mysigt att krypa upp i tillsammans med barnen och ha filmmys eller nu när Idun kan sitta och leka i soffhörnan utan risk för att ramla ner.




Hej! Ikväll bloggar jag från sängen, jag är så trött idag och har nästan svårt att hålla mig vaken. Vi har varit till biblioteket en kort sväng och till BVC för vägning och mätning av Idun och för Ebbes 3-årskoll. Det såg jättefint ut allting och jag uppskattar verkligen dom där besöken. Båda barnen ligger väl lite under medel men följer sina egna kurvor så bra så. Nu tänker jag stänga ner för ikväll.

Kram kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar