fredag 2 februari 2018

Så bra fredag



Titta på pelargonerna! Alla har kommit igång. Snart dags att plantera om.


Har tassat runt i mina nya mocks idag. Så bekväma och kul att känna sig fin trots att man bara skrotar runt hemma. Jag valde att köpa varianten med hård sula så dom går att använda utomhus sen också.



En sån bra dag vi har haft! Hemma på förmiddagen med barnen, åt frukost länge, pysslade om blommor och lekte. Sen när Johan kom hem från jobbet så åkte vi och besikta bilen och tog kaffe och smörgåsmellis på café. Ebbe ville klippa sig likadant "som pappa" och det var ju såklart han skulle få det. Vi köpte med oss varsin semla hem också. Alla fick välja och jag slog till på en nutella, Johan på en klassisk och Ebbe på en blåbär-vanilj. Vissa tycker det är helknasigt med alla dessa varianter men jag som aldrig varit förtjust i mandelmassa tycker det är festligt! Nutellasemlan var en hit.
Barnen sover sedan någon halvtimme och jag har intagit soffhörnan. Vi har en oplanerad och skön helg framför oss.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar