fredag 23 mars 2018

Några fantastiska utedagar!



Nu börjar det bli dags att piffa lite vid entrén. Vita penséer eller påskliljor på bordet där tänker jag mig.



Hej! Vilka härliga dagar vi haft. Bortsett från akuttröttman tidigare i veckan när jag nästan var beredd att lägga mig på golvet för att sova lite så har den här veckan verkligen varit helt fantastisk. Syrran har varit här, Anneli och jag har setts flera gånger, jag har gjort saker jag tycker om och så har det varit soligt. Det ger mig så mycket energi!
Igår så köpte jag och Ebbe med oss varsin glass hem och så hade vi glasspremiär ute på en picknickfilt på gruset. Idun mötte våren för första gången i hela sitt liv och det var så himla fint. Hon försökte ta sig utanför filten hela tiden för att kunna gräva i gruset med sina små händer. Vi var ute i flera timmar och jag hade glömt hur det känns med vår. Är det såhär underbart varenda år? Eller är det här någonting som kommer med åldern?
Vi har varit ute hela förmiddagen idag också. Idun sov i över två timmar i vagnen så jag hann röja en del på tomten och Ebbe lekte och grävde.

Nu kom Johan precis hem så nu tar vi helg. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar