tisdag 20 mars 2018

Barnens sovrum





Jag och vår minsta lilla stjärna var uppe och fotade igår, för nu börjar vi närma oss färdiga sovrum till barnen. Ett stort rum har blivit tre små. Varsitt sovrum och så ett litet "genomgångsrum" för gosedjur och böcker och lite så. Idun var på strålande humör så det blev mest bilder på henne.


Men här så. Här står jag i Ebbes rum och fotar.




Ebbe använder redan sitt sovrum men har i princip bara haft vår gamla säng och inte så mycket mer eftersom vi jobbat här. Nu ska vi göra rummen mysiga och personliga och så ska dom få varsin egen säng.



Gamla dörrar inifrån huset som vi ska bygga karm till så det blir varsin liten sovrumsdörr.


Iduns rum till höger och Ebbes rakt fram. Nu saknas det golv- och taklister, fix runt fönster och lite sånt. Sen får det nog vara klart, för nu i alla fall. Så småningom ska dörrarna dit, men dom stressar vi inte med och golvet tänker vi byta framöver för det trivs vi inte med, men just nu får det vara. Det fungerar och känns fixat och fräscht och eftersom vi inte riktigt vet hur vi vill ha det så vill vi inte stressa. Golvet här skiljer sig från resten eftersom det här är en gammal utbyggnad, så förmodligen lägger vi nytt trägolv för att efterlikna dom andra rummen. Är lite allergisk mot lapptäcke-golv förstår ni. 


Hej! Vi är ganska nyss hemkomna från en liten utflykt tillsammans med min syster. Hon har sovit över här inatt och idag gav vi oss iväg och lunchade lite och så fick jag med mig två nya tröjor hem. Jag är supertrött efter två riktigt kassa nätter och räknar typ minuterna tills Johan kommer hem just nu. Vill slänga mig i säng tidigt ikväll. Men först en kopp kaffe till och så snart middagsfix.

Kram på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar