måndag 23 juli 2018

Gårdagens loppisfynd och Loppan


Igår var vi på bakluckeloppisen vid Lissma för första gången den här säsongen. Förvånansvärt få säljare men beror väl på värmen kanske. Det gjorde dock inte mig någonting för jag gick inte tomhänt därifrån ändå. Ett märkligt men väldigt rart sidobord för en tjugolapp hittade jag. Det stod belamrat under andra grejer men jag fick span på det direkt.



Och en bordslampa för 40 kronor. Tror varken lampa eller bord kommer ha sin plats här i hörnan bredvid soffan sen men för nu så.


Måste ju berätta och visa också, efter loppisen åkte vi vidare och hämtade hem lilla Loppan!
Igår var hon först rädd på dagen och ville bara ligga i badrummet men framåt kvällen släppte det. När barnen somnat så kollade hon igenom nästan hela huset i lugn och ro och sen imorse vaknade vi med henne i sängen. Det funkar jättebra och hon har varit framme jättemycket idag. Så mysigt med djur i huset igen. Både Ebbe och Idun tycker att det är väldigt spännande. 

Nu ska jag och Johan ta kväll och dricka varsitt glas prosecco. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar