lördag 7 juli 2018

Kvällsrundan i trädgården

Årets luktärter. Som kom ut sent trots att jag försådde tidigt inne, men det gör inget.
Dom drog iväg snabbt och ville börja blomma efter en kort, kort tid ute så dom verkar trivas bra ändå. 

Fantastisk färg på den ena sorten! Jag blandade tre olika sorter i år om jag minns rätt.

Dagens inköp, två vita bondsyren.
Och en liten jättevallmo som redan hamnat i landet på gräsmattan.

Mitt nybadade trädgårdssällskap.

Så trött. 10 minuter efter att jag tog den här bilden nu ikväll så sov hon uppe i sängen.


Hej! Vilken sommar! Och vilken semester! Imorse var vi spontana och åkte på utflykt. Vi har gjort nytta hemma i ett par dagar nu så det var dags för någonting annat. Vi var till Zetas bland annat och därifrån fick vi med oss syrener som ska planteras intill altanen på framsidan. Vi får se om det hinns med imorgon för då tänker jag nog måla sista fasadsidan. Panelen är grundad redan men ska målas två gånger med fasadfärgen. Vi målar både foder och fasad med Demidekks "Bomull", samma färgkod som på fönster. Älskar!

Nu kväll i soffan. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar