tisdag 3 juli 2018

Semestertisdag med utflykt


Busungen! Som växer så det knakar och börjar få långt hår i nacken, som vi upptäcker förstår mer och mer för varje dag, som skrattar hjärtligt och på låtsas och älskar att jaga och bli jagad.


Vår hall. Känns rörigare än någonsin just nu? Tycker att det borde vara säsongerna med vinteroveraller och regnkläder som ska ställa till det men nu är den belamrad var och varannan dag, det är ryggsäckar och cykelhjälmar och sandhögar efter tömda gympaskor och utflyktsombyten och allt möjligt. Men oj så underbart ändå! För det betyder att vår familj är ledig och hinner röra till det, har möjlighet att åka på utflykter, en trädgård där man får leka i sanden, cyklar att upptäcka med och allt det där. Det känns som att vi flyttat ut litegrann och att livet inne får stå på vänt. Till i augusti när kvällarna börjar bli mörkare och man vill börja kura in sig.



Hej! Åh som jag längtat in hit. Vill skriva noveller till varenda instabild men hejdar mig och tänker att jag vill hinna skriva här istället, men så dyker något annat upp och det dröjer några dagar och så rullar det på förstår ni. Jag ser att ni är några stycken som tittar in med jämna mellanrum ändå och det är väldigt roligt. Men det är livet som kommer emellan och det är liksom extra härligt just nu. För vi är lediga hela familjen tillsammans och solen skiner och vi gör vad som faller oss in. Vi behöver bygga en del men har kämpat på så bra nu på våren att vi gott kan ägna oss åt varandra utan några "måsten" gällande huset.
Idag har vi haft en underbar dag till exempel. Jag bestämde lite spontant att jag och barnen skulle göra Johan sällskap in till stan imorse, han behövde jobba någon timme på morgonen och vi passade på att promenera på söder, vi sprang i parker och lekte på lekplatsen på Nytorget. Efteråt mötte vi upp Andreas och Astrid en kort stund innan vi åkte vidare till Ikea. Vi åt och handlade lite och sen åkte vi hem, såg Sverige vinna fotbollen och sålde en gammal skoltavla jag lade ut på Blocket igår. Så fin men hittade aldrig sin plats här hemma, så då fick den gå vidare.


Nu ska jag ta kväll och hoppas på att få sova riktigt gott inatt. Tittar in snart igen.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar