fredag 10 augusti 2018

Bullbak och sista lediga vardagen



Vi har bakat idag. En kanelbullekaka. Den blev jättesaftig och god.


Hej hej. Fredag och min sista lediga vardag innan jag ska börja arbeta igen på måndag. Jag gick hem i mars förra året så det har blivit en del dagar, men nu är det alltså dags. Först en helg att njuta av dock.
Vår dag har varit bra, jättebra faktiskt. Den började ganska praktiskt och intensivt men framåt eftermiddagen så blev den jättefin. Johan åkte och klippte sig på förmiddagen och jag hade min lilla loppis öppen ett par timmar mitt på dagen. Det var andra gången, men det har varit flera stycken här under veckan som velat handla vid andra tillfällen. Jätteroligt faktiskt.

När Idun sov sin andra vila så blev Ebbe sugen på att baka bullar. Inte alls vad jag hade tänkt men jag kunde inte motstå. Han ville köpa jäst för sina egna tre kronor och ville göra något "bara med mamma", så då var det bara att sätta fart. Vi ägnade resten av dagen åt att prata, rita tillsammans och att baka, allt annat fick vänta. Vi provade att lägga alla bullar ihop i en form, så det blev bullar man kan "bryta" av. Så himla goda och saftiga på ett helt annat sätt än när vi bakar vanliga. Vi åt varsin till kvällsfika, serverade med kall mjölk. Himla fint. Kommer sakna att kunna ta dagen som den kommer ihop med barnen.

Nu ska jag umgås med Johan. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar