lördag 18 augusti 2018

Efterlängtad lördag med min lilla familj


Tänk vad stor han har blivit. 



Han brukar ju inte vilja bli fotograferad annars. Men det gick bra idag när jag frågade honom om jag fick ta några bilder om han fick den sista fina solrosen samtidigt. Det gäller att hitta sin vägar med en viljestark treåring.


Fantastisk. På alla sätt. Gör mig gråhårig ibland men lycklig för ett liv.



Hej. Veckan har gått i ett. Jag har velat titta in här varenda dag men det har inte funnits tid och ork riktigt. Jag har jobbat min första vecka sedan mars förra året och timmarna mellan jobbavslut på eftermiddagen till nattningar på kvällen har varit helt vigda åt barnen. Sedan har energin varit ganska slut. Spännande att vara igång igen men det märks att jag är ovan. Mycket nytt att komma in i och en hel del nya ansikten. Ebbe och Idun har det jättebra hemma med Johan och jag gläds jättemycket åt hela den biten, såklart. Dom har redan gjort otaliga lekparksbesök, varit på loppisrundor och tagit hem nya möbelprojekt och har det helmysigt om dagarna. 


Nu tar vi kväll i soffan. Jag är trött och känner mig lite känslosam. Idag har vi planterat om ett par syrenplantor och målat sista sidan på fasaden. Det är en bit kvar och sedan väntar en strykning till. Sen är det klart. Så otroligt skönt. 

Tittar in snart. Kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar