måndag 20 augusti 2018

Ebbes sovrum


Tänkte visa lite bilder från Ebbes sovrum. Av ett stort rum gjorde vi ju varsitt litet sovrum till barnen i vintras. Lekrum har dom på nedervåningen så här myser han, läser böcker och sover.


Robotlampa av matt porslin. Ebbe har som kvällsrutin att tända den innan han kryper ner. Lyser med ett jättevackert sken. Intill lampan en skolplansch jag fått av min syster.


Vy från sängen. Loppisfyndad jordglob. Kroklist härifrån.


Vi har redan planer på att göra om lite här inne. Ebbe har en stor säng just nu, vi ligger bredvid och läser böcker vid nattningen så det har varit praktiskt, men framöver vill vi bygga en mindre platsbyggd variant med lite "koj"-känsla. 


Vi förvarar böcker i en gammal sockerlåda intill sängen.


Mina bokälskare.
Idun älskar också att vara i Ebbes rum. Alldeles snart börjar det bli dags att ta tag i hennes rum också. Det är färdigbyggt men väntar på möbler och inredning. Och någon som vill sova där inne.




Hej. Nu dyker det visst upp inlägg var och varannan dag här inne men jag känner mig så himla inspirerad. Det gör jag alltid på hösten men i år är det något visst. Jag har lite nya planer för bloggen också, har bland annat bestämt mig för att dela med mig mer utav vår renovering och har bestämt mig för att inte vara så rädd för att visa "verkligheten" och lite mer vardagliga bilder.

Apropå vardag. Den här veckan innebär förisstart för Ebbis igen. Imorgon går dom dit och hälsar på och på onsdag lämnar Johan ett tag. Ebbe är pepp och vi tror att han kommer ha jättemycket nöje av det. Han har växt på sig massor på sistone och efterfrågar det sociala på ett helt annat sätt än tidigare. Jag hoppas verkligen att det går bra. Själv har jag några långa sena dagar framför mig men vi tar det som det kommer.


Kram. Kul att ni tittar in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar