tisdag 1 januari 2019

Årets första dag

Fruktmellis i eftermiddags. 
Ebbe som lekt ute i flera timmar idag var frusen och ville ha varm choklad.

En amaryllis, det sista som finns kvar av julen här hemma tror jag.

Klassiska Kastehelmi- och Kivi-ljuslyktor. Nog mina favisar. 
Har fått ihop ett litet gäng vid det här laget och tycker dom gör sig bra lite varstans.


Hej hej. Årets första dag har inte gjort mig besviken. Vi har varit ute i trädgården i flera timmar och det har varit solsken, plusgrader och fågelkvitter. Vi har städat och gjort upp trädgårdsplaner. Jag drömmer om prunkande blomsterland och rabatter som kan generera blommor flera månader i sträck. Igår beställde jag säsongens första fröer, vi siktar på att få till ett litet grönsaksland åtminstone och så råkade jag visst gå lite överstyr vad gäller vallmofröer. Drömmer om ett stort vitt hus med skira vallmoblommor intill och snart är vi förhoppningsvis där.

Är ledig veckan ut och jag njuter till tusen. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar