söndag 6 januari 2019

En produktiv julledighet


Vår renoveringspaus blev kortvarig men fullt tillräcklig. Johan satte igång med fönstret i matrummet häromdagen, det rum som vi kommer bygga nytt kök i så småningom. Kommer bli urfint!


Hej. Sista dagen såhär på ledigheten och jag har njutit så av dessa underbara veckor. Promenader, mys och utflykter, träffat nära och kära, registrerat mitt lilla företag(!) och hunnit med mycket hemmavid.
Det är inte riktigt dags för hundraprocentig vardag för oss ännu, men nästan. Idun börjar sin inskolning imorgon, Ebbe går tillbaka till föris på "riktigt" efter dels ett långt jullov och dels korta och flexibla dagar under Johans föräldraledighet. Jag börjar jobba igen, men vet ni? Under hösten tog jag ett beslut som jag är så otroligt tacksam för, att det var genomförbart samt känns helrätt.
Under våren kommer jag arbeta 65 procent på min fasta anställning. Först och främst för barnen, absolut, och tid och möjligheter. Känns som sagt jättebra och jag ska se till att använda tiden väl.

Nu ska jag fylla på kaffekoppen och umgås med Ebbe. Han sitter intill och spelar och Idun sover. Både barnen är lite snuviga så vi laddar för att dom ska bli hundra till imorgon. Jag har siktet inställt på årets första semla i eftermiddag. Vi får se hur det blir. 

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar