måndag 14 januari 2019

Två förskolebarn


Nyfriserad Idun.



Båda barnen var trötta efter föris idag. Inte så konstigt.


Hej! Nu har vi inte bara ett utan två förskolebarn alltså. Iduns inskolning är i full gång och det går jättebra. Över förväntan! Nog för att vi mycket väl vet hur skärpt, positiv och kavat hon är men riktigt såhär smidig inskolning hade vi inte vågat hoppas på. Hon är glad och vinkar "hejhåå" på morgonen och både äter och sover. Nu hoppas vi att det håller i sig. Jag är så otroligt tacksam över var och med vilka Idun kommer spendera sina dagar, vi kunde inte känna oss tryggare eller gladare över det. Ebbe är tillbaka från sitt jullov också och jag tror att han är redo för lite fler timmar på föris. I och med att jag jobbar färre procent så blir det inga superlånga dagar eller veckor för barnen oavsett.

Jag är ledig hela veckan för att kunna hämta tidigt och vid behov. Det kändes så himla märkligt att vara ensam hemma utan barn idag. Tyst och ovant. Fick massor gjort dock och har jobbat med min lilla verksamhet. Hoppas på att få ordning och reda i vad som ska bli en liten gårdsbutik framöver.

Nu ska vi hitta någon ny serie. Johan har jobbat sin första dag sedan i juni idag så vi tar nog kväll tidigt. Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar