lördag 18 maj 2019

Nytt till vårt lilla vardagsrum


Här är vår nya kärlek, brun och sliten och alldeles, alldeles underbar.


Vår tanke har hela tiden varit att bygga en platsbyggd hylla längs med den här väggen men nu får dom planerna stå tillbaka ett tag. Playstation och filmer kommer vi att förvara inuti skänken senare.


Spexig Ebbe.



Hej hej! Tänkte visa er lite bilder ifrån vårt senaste loppisfynd. En stor och rejäl skänk med mycket patina! Helt i vår smak. Johan köpte egentligen in den till vår verksamhet Vintagevrån men direkt när jag såg den visste jag att vi behövde behålla den själva. Det är många inköp vi gör till firman som vi egentligen skulle vilja behålla själva, men det är sällan vi gör det. Men nu så. Drömfin och vår platsbyggda hylla vi planerat får vänta. Vårt tv-rum är litet men väldigt ljust så jag tycker att skänken bryter av väldigt fint.

Idag vaknade Idun med feber och vi har varit hemma hela dagen. Jag har grävt två rabatter och planterat pioner, två nyinköpta vita och en ljusrosa som jag vågat ge mig på att flytta. Den har stått bredvid vår entrétrapp men aldrig riktigt tagit sig och nu när jag har påbörjat en syrenhäck precis intill kändes det givet att flytta den. Trädgårdsdrömmarna är stora och många i år. Vi håller på att anlägga en liten skogslekplats till barnen också, och hundra andra små projekt. Men det är så vi trivs bäst.

Nu godis i soffan. Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar