söndag 8 januari 2017

Att förbereda sig

En blivande storebror som är nyfiken på vad det är vi sysslar med. Så spännande.

Vi väntar ju på en liten lillasyster eller lillebror här hemma. I samband med ett jättefint rutinultraljud och kanonpriser på mellandagsrean var jag ju tvungen att göra några inköp till lilla hjärtat. 
Ebbes babynest använde vi så pass att det både gick sönder och blev helt urtvättat. Ett av våra bästa inköp som förstagångsföräldrar och Ebbe sov varenda natt i sitt emellan oss i många månader. Så självklart ska också den lilla få ett babynest, ett alldeles eget i så fin grå nyans. En ny skötbädd tyckte vi att vi skulle unna oss också, känns roligt och fräscht och jag är ju väldigt förtjust i Färg&Forms molnmönster.

Vad vi inte hade med Ebbe var en bärsjal, vilket jag ångrat i efterhand. Vi envisades med att bära i en sele som gav mig ont i ryggen och som jag förstått i efterhand inte var helt ergonomisk för honom. Vår lilla kille som ville ha så mycket närhet och jag som tyckte mycket om att bära borde ju absolut ha börjat sjala redan då, men det är lätt att vara efterklok och vi insåg i alla fall då att vi inte ville gå miste om det om det i framtiden om det skulle bli en liten en till. Och där är vi nu. Så en trikåsjal har vi införskaffat och jag tänker att jag ska övningsknyta redan nu innan det är dags, så att vi kan använda den redan från början.


Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar