onsdag 11 januari 2017

Hallrenovering

Uh, vilket väder! Vi höll nästan på att blåsa bort på väg hem från föris i eftermiddags. Vi har haft vardag i ett par dagar nu efter ledigheten och veckan rasslar på. Plötsligt är det fredag igen och vi tar helg, då tar vi tag i hallen igen. Vi påbörjade renoveringen förra veckan och det kommer bli kanon. Ännu bättre än jag föreställt mig.


I samband med vår utvändiga jätterenovering har vi bytt ut vår gamla enkla ytterdörr till en ny fin dubbeldörr och i och med detta behövde vi bland annat ta bort ett element i hallen. Vi har haft en pytteliten hall med en angränsande klädkammare, som har fungerat väldigt dåligt för oss. Svår att organisera och gick inte att få någon överblick i. Så - nu när vi ändå behövde renovera hallen bestämde vi oss för att riva väggen in till klädkammaren och på så sätt dubblera ytan. En inbyggd garderob i gästrummet intill fick också stryka med, eftersom den var placerad inne i klädkammaren. Det finns en dörr in till samma rum från hallen men vi nyttjar inte den så båda dessa kommer vi slå igen. Jag tror det kommer bli super! Detta ger oss dubbelt så stor hall samt en hel vägg att nyttja till förvaring.

Så roligt! Pågående renoveringar bjuder ju sällan på jättetjusiga bilder men jag tycker själv att det är så roligt att få ta del av före- och efterbilder så jag tänker att ni måste få se litegrann.

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar